Wysyłka w 24 h
Darmowa dostawa dla towarów powyżej 100 zł
sklep@butyjana.pl
794 504 504

Jak szybko schudnąć

jak schudnąć w miesiąc i dobrze wyglądać na plaży na wakacjach Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim wakacje, słońce, plaża. Najwyższy czas porzucić złe nawyki i zrobić coś dla siebie i swojego ciała. Jestem pewna, że nie jedna osoba czytająca ten artykuł w czasie zimy trochę zapuściła się, może to przez lenistwo, może brak motywacji, a może brak czasu. Pora to zmienić. Koniec maja to ostatni moment, którego nie możemy zmarnować na siedzenie przed telewizorem czy komputerem. Czas ruszyć tyłek i wziąć się za siebie! Ale jak? Jak to zrobić kiedy brak motywacji, czasu, energii? Kiedy w głowie pełno wymówek? Przede wszystkim wyrzuć ze swojego słownika słowo „jutro”, zastępując je słowem „dziś”. Sprawy odkładane na potem zazwyczaj ciągną się za nami lub nie dochodzą do skutku. Kolejnym krokiem jest znalezienie swojej motywacji. Dla każdego może być to co innego. Jednych motywuje piękna, słoneczna pogoda, innych druga połówka, a jeszcze innych plaża i chęć pokazania wysportowanego ciała. Każdy powód jest dobry, aby zacząć o siebie dbać. Zawsze najtrudniejszy jest pierwszy krok. Potem wszystko staje się proste. Ćwiczenia to sama przyjemność, możliwość skupienia się na sobie i swoim ciele. Powinny wejść w stały plan naszego dnia. Jednak aby zdobyć wymarzoną sylwetkę, oprócz ćwiczeń musimy zadbać również o zdrową dietę.

Jak się odżywiać ?

Oto kilka moich rad: 1. Jedz 4-5 posiłków dziennie, najlepiej w odstępach 2-3 godzin. 2. Nie przejadaj się. 3. Postaraj się unikać fast-foodów, cukrów prostych, soli. 4. Włącz do swojego menu warzywa i owoce oraz pełnoziarniste pokarmy. 5. Pij minimum dwa litry wody dziennie (zaleca się również picie zielonej herbaty, gdyż oczyszcza ona organizm z toksyn).  jak się odżywiać żeby schudnąć

Jak i kiedy ćwiczyć ?

Nie ćwicz nigdy bezpośrednio po posiłku, odczekaj godzinę i potem weź się do roboty! Pamiętaj, że tkanka tłuszczowa spalana jest dopiero po 30 minutach ćwiczeń. Na początku najlepiej jest zrobić ćwiczenia siłowe np. z hantlami, potem zaś wziąć się za ćwiczenia aerobowe, które świetnie spalają tłuszcz. Jeżeli zaś ćwiczysz jedynie aerobowo tj. orbiterek, rowerek, bieżnia- rób to co najmniej godzinę. Jeżeli jesteś początkujący bądź nie masz zbyt wiele czasu w dzień na ćwiczenia poświęć na nie co najmniej 40 minut. Wtedy efekty zauważalne będą już po miesiącu. Radzę również zmierzyć się rozpoczynając przygodę z treningami i zapisać swoje wymiary na kartce, gdyż gołym okiem ciężko zobaczyć nam ile centymetrów zgubiliśmy. Na pewno większość z Was zastanawia się, dlaczego mimo wykonywania ciężkich ćwiczeń siłowych nie macie wymarzonego „kaloryfera”. Odpowiedź jest dość prosta- posiadacie za dużo tkanki tłuszczowej, która przykrywa mięśnie. Nie raz widziałam takie hasła jak: „rób brzuszki to schudniesz z brzucha”. Ćwiczenie te owszem działa i wzmacnia mięśnie, ale właściwie wcale nie spala tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Co zatem należy zrobić aby schudnąć ?

Jak pisałam wyżej 80% to odpowiednia dieta, reszta to ćwiczenia. Najskuteczniejsze w spalaniu tkanki tłuszczowej są ćwiczenia areobowe. Może to być bieganie, pływanie, jazda na rowerze lub różnego rodzaju sporty zespołowe. Właściwie każda aktywność fizyczna jest dobra dla Ciebie i Twojego organizmu. Zaleca się ćwiczyć aeroby co najmniej 3 razy w tygodniu po minimum 20 minut. Jeżeli jesteś początkujący i nie dasz rady np. biec nieprzerwanie przez 20 minut, postaraj się biec naprzemiennie z szybkim marszem. Chodzi o przyspieszenie pracy serca i podniesienie tętna. Ćwiczenia areobowe w pewnym stopniu spalają również mięśnie, dlatego ważne jest urozmaicenie treningu i wprowadzenie ćwiczeń siłowych. Pozwolą nam one wzmocnić i rozbudować mięśnie. Ich częstotliwość nie musi być aż tak duża, jak ćwiczeń areobowych. Wystarczy trening 2-3 razy w tygodniu. Pamiętaj żeby angażować różne partie ciała, wtedy Twój trening będzie efektywniejszy i szybciej dostrzeżesz efekty.

Bieganie najlepszym ćwiczeniem areobowym

jak schudnąć - bieganie Bieganie zalicza się do najefektywniejszych ćwiczeń areobowych. Jego zaletą jest również to, że nie potrzebuje wysokich nakładów finansowych (ważny jest jedynie zakup odpowiedniego obuwia). Podczas biegania wzmacniamy różne mięśnie np.: nóg, ramion, brzucha i pleców. Jest ono również aktywnością idealną dla osób prowadzących nerwowy tryb życia, gdyż pozwala się dobrze zrelaksować. Ponadto po bieganiu wydzielają się tzw. endorfiny- czyli hormony odpowiedzialne za lepsze samopoczucie. Mam nadzieję, że wskazałam Wam drogę, którą musicie wybrać chcąc rozpocząć walkę o wysportowaną sylwetkę. Powodzenia!

Autor:Oliwia Cyranka