Stare kontra nowe logo marki Converse. Jak znana firma zmieniła swój znak rozpoznawczy?

Converse to gigant w sprzedaży butów lifestylowych, a kultowe trampki Chuck Taylor, które powstały w 1917 roku, rozchodzą się znacznie lepiej niż świeże bułeczki. Dzisiaj opowiemy Ci krótką historię marki oraz pokażemy, jak na przestrzeni lat zmieniło się jej logo.

jak zmieniało się logo converse

Poznaj historię marki Converse

Był rok 1908, kiedy Marquise Mills Converse rozpoczął własną działalność w wulkanizacyjnej branży. Jak producent opon mógł podbić świat obuwia? Pierwsze kroki ku temu zostały poczynione dekadę później, kiedy to firma przekształciła się w zespół projektujący inspirowane koszykówką obuwie. Wówczas pewne było tylko jedno – wulkanizowana podeszwa to podstawa.

historia marki converse

Początkowo nic nie wróżyło panu Converse’owi rozpoznawalności na całym świecie, jednak zmieniło się to w momencie, kiedy jego losy skrzyżowały się z losami Charles’a Taylora. Zauroczony designem butów koszykarz postanowił podzielić się z ich producentem swoimi spostrzeżeniami. Tak conversy zyskały modyfikacje w bieżniku, które skutkowały lepszą przyczepnością. Małe zmiany wraz z promocją przez słynnego koszykarza sprawiły, że buty marki Converse stawały się nie tylko coraz bardziej popularne, ale i coraz lepiej sprzedawane. W podziękowaniu Chuckowi za współpracę, trampki zostały nazwane na jego cześć, a jego imię i nazwisko zyskały honorowe miejsce na pięcioramiennej gwieździe zlokalizowanej na cholewce buta.

Zobacz: Jak sprawdzić, czy buty Converse są oryginalne?

Converse stare i nowe logo

Kolejne lata były dla firmy pasmem sukcesów i powodzeń. Conversy debiutowały na Igrzyskach Olimpijskich (oczywiście na nogach koszykarzy), a gdy rozpoczęła się II wojna światowa, Siły Zbrojne USA trenowały właśnie w nich. Tak firma zaczęła produkować skafandry i odzież wojskową. Z kolei po zakończeniu wojny rozsławione buty z pięcioramienną gwiazdą na cholewie były elementem każdej drużyny koszykarskiej w Stanach Zjednoczonych.

Converse - zmiana log

Dobra passa firmy Converse trwała jeszcze w latach 70., kiedy to na rynku obuwniczym zrobiło się trochę tłumnie. Sneakersy stały się podstawą codziennej garderoby, co sprawiło, że konsument mógł wybierać z coraz szerszego asortymentu dostępnych modeli. Oczywiście już nie tylko tych z logo Converse. Jeśli do tego dodamy problemy wewnątrz firmy, jasnym się staje, że kryzys był nieuchronny. Zmarł Chuck Taylor, wielokrotnie zmieniał się właściciel firmy, co mogło skutkować tylko jednym – bankructwem marki w 2001 roku. Właśnie wówczas przejął ją inny obuwniczy gigant – firma Nike.

Converse zmienia logo

Jak wspomnieliśmy wcześniej model Chuck Taylor kojarzył się z gumowym nadrukiem z pięcioramienną gwiazdą. Z kolei logo firmy wyróżniało się gwiazdą w literze “O”. Ten symbol był również wykorzystywany przez markę w identyfikacji wizualnej.

Converse - zmiana log

W 2017 roku firma zdecydowała się na modyfikację drugiego z opisywanych logo. Z kolei symbol kojarzący się z Chuckiem Taylorem pojawia się na trampkach do dzisiaj w niezmienionej formie. Skupmy się zatem na odświeżonym logo. Wprawdzie nadal jest ono utrzymane w czarno-białej tonacji i zawiera gwiazdę, ale znacznie różni się od poprzedniego. Mianowicie tworzy je logotyp oraz oddzielny symbol.

Converse - historia marki

W taki sposób marka zachowała symbole jednoznacznie się z nią kojarzące i jednocześnie odświeżyła swoje logo. Czy to zmiana na dobre czy na złe – tego chcemy dowiedzieć się od Ciebie z komentarzy!

Możliwość dodawania komentarzy jest wyłączona

Menu